Wednesday, December 16, 2015

KESIMPULAN


Perniagaan Francais adalah antara kaedah perniagaan yang ramai digunakan untuk mengembangkan perniagaannya, sama ada pada perkhidmatan mahupun perniagaan barangan. Daripada beberapa penyelidikan yang dibuat, francais merupakan sistem pemasaran.
Mengikut sejarah perkembangan penubuhan perniagaan francais dunia yang telah berjaya berkembang di pelbagai negara, ianya dimulai daripada satu syarikat kecil kemudian berkembang secara berperingkat, mencoba beberapa strategi pemasaran, sehingga menemukan satu kaedah pemasaran yang lebih berjaya dan terus disempurnakan sehingga memberi kesan pada pulangan yang agak lumayan. Daripada sejarah dan latar belakang penubuhannya, francais terbukti boleh bertahan dalam tempoh masa yang agak lama dengan terus menyempurnakan kekurangan-kekurangan yang boleh menjayakan lagi perniagaan ini.
Di sebalik kebaikan yang ada di dalam sistem perniagaan francais ini, pelbagai halangan dan juga cabaran yang dihadapi. Antaranya, kos yang tinggi bagi memulakan perniagaan, lokasi dan susun atur yang terikat kerana mengikut perjanjian dan kontrak yang telah ditandatangani, penamatan dan pembaharuan kontrak, ianya mudah terdedah kepada persaingan.

No comments:

Post a Comment